Association ESE

ESE

   Association for Emancipation, Solidarity and Equality of Women.

ESE Gender Budgeting Workshop - 2015

In early June 2015, five staff members of ESE visited Cape Town for three days workshop related to the work that ESE is doing on gender-responsive budgeting. This was the third of three such annual workshops with ESEs international collaborator, Debbie Budlender. During the workshop the following issues were covered: the cost of different approaches to providing pap smears for women in rural areas; unpaid care work; (Dutch) donor funding for ORIO grant; UN Joint Programme funding for a Domestic Violence Strategy; budgeting for economic, social and cultural rights; free legal aid for women victims of domestic violence and planning gender budget actions for 2015/2016.

 

Training on verbal and nonverbal communication for the paralegal programs

In the period 26-27th of May 2015, Association ESE has organized training on verbal and nonverbal communication for the paralegal programs within Roma partner organizations from Delcevo and Shuto Orizari. The training was delivered by external consultant, Slave Mladenovski from the Institute 4R, as part of ESE’s efforts on the field of strengthening the capacities of local partner organizations.

Prior to the organization of the training, because of the expansion of their work, the three partner organizations have identified persons which will be additionally engaged in the provision of paralegal services or other types of activities implemented by the organizations on the field of improvement of Roma health. Beside the existing coordinators and paralegals, the training was attended by all persons identified by partner organizations, in total 18.  

In relation to the content, the training incorporated the following: principles of communication, methods, verbal and nonverbal communication and practical exercises for communication with clients from the local Roma communities.

 

Прилог за нетранспарентност на јавните институции

Пристапот до информациите од јавен карактер е право на секој граѓанин и претставува услов за одговорно и транспарентно работење на владините институции.

Транспарентното работење на јавните институции овозможува остварување на двонасочна комуникација (дебата) помеѓу отворена влада и информирана јавност во процесот на донесување на одлуки и имплементирање на јавните политики. Транспарентноста, меѓу другото, треба да овозможи јакнење на капацитетите на јавноста за разбирање на јавните политики и избори на владата и зголемување на кредибилитетот на одлуките на властите. 

Транспарентноста не се стекнува, туку се создава. Една држава ќе постигне високо ниво на демократско владеење тогаш кога вистински ќе ја оствари транзицијата од конзервативна кон отворена власт при што граѓаните ќе имаат можност да се запознаат со податоците во однос на тоа што прави државата со парите што тие ги инвестираат во неа. На тој начин граѓаните ќе бидат информирани како работат и што всушност работат нивните политички избраници и ќе можат да ги разберат одлуките што тие ги донесуваат, ќе можат да влијаат при нивното донесување, ќе учествуваат во нивното креирање и особено ќе стекнат доверба во власта  и ќе имаат чувство дека се рамноправни членови на општеството во кое живеат.

Голем број на истражувања кои го оценуваат квалитет на законската рамка за уредување на правото на пристап до информации од јавен карактер, покажуваат дека РМ се вбројува меѓу земјите кои имаат значително квалитетен Закон за слободен пристап до информации од јавен карактер.

Read more...

Strategic planning workshop for combining the methodologies for social accountability and legal empowerment (second part)

The strategic planning workshop for combining the methodologies for social accountability and legal empowerment (second part), have been realized in the period from March 23 until March 25, 2015 in the ESEs office. This workshop is the second out of several activities planned for merging these approaches. International expert from this filed, Walter Flores, executive director of CEGSS (Center for Study of Equity and Governance in Health System), Guatemala and partner of ESE has facilitated the process of planning. Representatives from ESE, CSO KHAM and FOSM participated on the workshop. During the workshop, the activities conducted under both approaches were reviewed and possibilities for merging were determined.  

Ромската заедница се уште се соочува со проблеми при обезбедување на квалитетна, достапна и навремена здравствена заштита за жените и децата

Денес (07.04.2015) во Скопје ромската заедница во соработка со граѓанските организации Здружение за еманципација, солидарност и еднаквост на жените - ЕСЕ, Центарот за демократски развој и иницијативи - ЦДРИМ и НВО КХАМ,[1] побараа од Владата на РМ и Министерството за здравство да ги прифатат предложените мерки за зголемување на опфатот на децата од ромските заедници со имунизацијаи превентивни здравствени услуги, како и предложените мерки за зголемување на опфатот на жените Ромки со превентивни гинеколошки услуги.

Предложените мерки од страна на заедницата и граѓанските организации се базираат врз наодите од нивната долгогодишна работа во периодот 2011-2015 година во ромските заедници воопштините Шуто Оризари, Пехчево - с. Црник,  Делчево и Виница, која има за задача да го унапреди опфатот на децата Роми со вакцинација и превентивни здравствени услуги (посети од патронажна сестра, здравствено-едукативни работилници, дистрибуција на здравствено едукативен материјал и систематски прегледи за ученици и студенти), како и да ги унапреди опфатот на жените Ромки со превентивните гинеколошки услуги (скрининг за рано откривање на карцином на грло на матка). Податоците добиени преку теренската работа во заедницата и спроведените истражувања укажуваат дека и по 10 години од потпишувањето на Декадата за инклузија на Ромите од страна на Р. Македонија и усвојувањето на првиот Национален акционен план за здравство, Ромите се уште се соочуваат со низа на проблеми по однос на пристапот до здравствените услуги и остварување на правото на здравје.

Во однос на опфатот на децата Роми со вакцинација и превентивни здравствени услуги, кај децата на возраст од 0 – 6 години, опфатот со вакцини иако бележи пораст за разлика од 2012 година, се уште е понизок од националниот просек и се движи од 63% до 100% во горенаведените општини. Опфатот со вакцини на децата Роми на возраст од 7 – 15 години е на загрижувачки ниско ниво и се движи од 55% до 95%, што е далеку понизок од националниот просек. Жените Ромки во просек се посетени 2,6 пати од патронажна сестра, што е многу пониско од предвидените 9 (девет) посети за време на бременоста и една година по породувањето. Овие состојби се должат на: непосетување на училиште од страна на дел од децата Роми; недоволен број на патронажни сестри и возила за нормално функционирање на овие служби; неспроведување на здравствените едукативни настани на оваа тема во ромските заедници; недоставување на покани за вакцинација до ромските семејства; и несоодветни услови за нормално и непречено работење на здравствените домови и поликлиники.

Read more...

 

Fiscal Transparency

Social accountability for gender equality

Health Rights

Domestic Violence 

Legal Aid Center

Health Information Centre